Jumaat, Jun 17, 2011

Rangkuman Kejohanan Sukan MSSMKTU

Kejohanan Bola Baling MSSM KTU


Kejohanan kali ini berlangsung di SMK Manir pada 24hb. April hingga 27hb April. Pada peringkat kumpulan yang terdiri dari 5 pasukan menyaksikan SKBC menang semua perlawanan tanpa seri, SKBC telah muncul sebagai johan kumpulan untuk melayakkan diri ke peringkat suku akhir. Pada suku akhir SKBC berjaya menewaskan SK Dalam Maktab sebelum menewaskan pula SK Kompleks Mengabang Telipot pada peringkat separuh akhir dengan 4-3. Malangnya pada final, SKBC terpaksa tunduk pada kehebatan SK Banggol dengan 3-1 untuk sekadar naib juara kejohanan. Bagaimana pun 3 orang pemain SKBC telah terpilih
mewakili Daerah KTU.


Kejohanan Bola Jaring MSSM KTU


Pertandingan peringkat kumpulan telah berlangsung pada akhir bulan February bertempat di padang SK Kompleks Gong Badak. SKBC telah mempamerkan kehebatan dengan meraih kemenangan pada semua perlawanan peringkat kumpulan menentang SK Pulau Manis, SK Bukit Wan dan SK Tok Jiring. Pada peringkat suku akhir SKBC telah berjaya menewaskan pasukan SK Kompleks Seberang Takir untuk menempah pertemuan menentang SK Bukit Tunggal pada peringkat separuh akhir. Perlawanan itu telah menyaksikan persaingan sengit dalam keadaan hujan lebat yang menyebabkan keadaan padang seperti baruh padi. Keadaan yang langsung tidak sesuai untuk sebarang permainan menyebabkan SKBC tidak dapat bermain pantas seperti biasa. Keadaan ini memberi kelebihan pada pihak lawan yang lebih tinggi untuk bermain secara fizikal. Akhirnya SKBC tumpas dengan perbezaan hanya satu jaringan untuk menduduki tempat ketiga. Ini adalah kali pertama SKBC gagal bergelar Johan setelah tiga tahun berturut - turut menjadi johan . Walau bagaimana pun tiga orang pemain SKBC telah terpilih mewakili daerah Kuala Terengganu Selatan.

Kejohanan Hoki MSSM KTU

Kejohanan pada tahun ini telah berlangsung di SK Kompleks Mengabang Telipot.  Pada kejohanan itu SKBC telah mara keperlawanan separuh akhir setelah memenangi semua perlawanan peringkat kumpulan. Pada separuh akhir SKBC berjaya menewaskan SK Pulau Bahagia untuk menempah tiket ke perlawanan akhir menentang SK Gong Badak. Pada perlawanan akhir , SKBC berjaya mengikat kedudukan  0 - 0 sehingga tamat pemainan. Namun akhirnya SKBC tunduk dengan penentuan pukulan penalti untuk sekadar naib johan untuk dua tahun berturut - turut. Seramai 6 orang pemain SKBC telah terpilih untuk mewakili Daerah KTU manakala adik Raja Norasimah telah terpilih mewakili negeri ke kejohanan Hoki MSSM yang telah berlangsung di Johor Bahru baru baru ini.
      
Kejohanan Olahraga MSSM KTU

Kejohanan olahraga berlangsung di venue tetap iaitu di Trek Gong badak, Kuala Terengganu. Pada kejohanan kali ini SKBC gagal mencatat keputusan yang membanggakan dalam semua cara yang disertai.

Kejohanan Bola Sepak MSSM KTU


Pertandingan bola sepak pada tahun ini telah berlangsung di SK Kompleks Gong Badak. Hampir semua perlawanan telah berlangsung dalam keadaan hujan dan padang becak.Pada peringkat kumpulan SKBC telah tewas pada pertemuan dengan SK Padang Kemunting 2 - 1, SK Gong Badak 2 - 1 dan SK Maras dengan 3 - 1. Hanya mencatat kemenangan menentang tuan rumah dengan 3 - 2. Walaupun gagal melayakkan diri ke peringkat seterusnya, SKBC telah menunjukkan peningkatan dari tahun sebelumnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan